Handleiding mailmerge

  • Hoe maak ik een mail-merge?

    1. Open de Etiketten Assistent Online, voer het artikelnummer in het gemarkeerde veld in en druk op Enter.

     

     

    2. Nu komt u in de opmaakinterface van de EAO. Klik hier op het pictogram "Mailmerge" (zie afbeelding)

     

     

    3. De mailmerge-assistent wordt geopend. Klik hier op de knop "aan de slag".

     

     

    4. Selecteer in het volgende venster via de knop "Bladeren" uw Excel-bestand voor de mailmerge. Houd er rekening mee dat uw Excel-bestand geen verborgen kolommen & rijen of gekoppelde velden mag bevatten. Bovendien moeten er in de eerste rij wildcards voor de verschillende kolommen zijn gedefinieerd.

     

     

    5. Na het met succes uploaden van het Excel- of CSV-bestand verschijnt er een venster met daarin de verschillende kolommen van uw bestand. Activeer door erop te klikken de velden die aan het etiket moeten worden toegevoegd. Door op 'Velden toevoegen' te klikken, worden uw velden in de vorm van wildcards gebundeld aangemaakt.

    Tip: In dit venster kunt u ook kiezen of u velden onafhankelijk van elkaar of als barcode of QR-code wilt laten aanmaken. Via 'Gereed en verder' kunt u uw etiketten vervolgens direct afdrukken of verder bewerken.

     

     

    6. Plaats de wildcard-velden zoals gewenst op uw etiket - klaar!

     

     

    Tip: Controleer vervolgens met het PDF-afdrukvoorbeeld uw etiketten, omdat het door het vullen van de wildcards kan voorkomen dat enkele tekstvelden te klein zijn. Pas eventueel uw lay-out aan. U kunt de geselecteerde velden ook achteraf nog bewerken door opnieuw de knop'Mailmerge' te kiezen.

     

     

  • Mailmerge - Openen van het bestand mislukt?

    Uw Excel-bestand mag geen verborgen of gekoppelde kolommen en rijen bevatten, bovendien moeten er in de eerste rij van het bestand wildcards voor de verschillende kolommen zijn gedefinieerd.